torsdag 9. desember 2021

"Norsk Jul" et lite bidrag for Scrappegarasjen

 Det tikket inn en melding en kveld jeg var på senvakt på sykehuset. Og den var like godt fra Scrappegarasjen. Spørsmålet var om jeg kunne tenke meg å bidra til deres førjulsarrangement "Mens vi venter" som starter 1.søndag i Advent. Den kreative friheten jeg fikk var stor, oppgavene var varierte, og jeg fikk umiddelbart en idé i hodet mitt, så jeg tenkte meg nøyaktig om i 3 sekunder før jeg sa ja! Jeg takket ja til oppgaven som legges ut 2.søndag i advent som lyder "Norsk jul". Jeg har nemlig disse fantastiske stemplene fra "Papilio" liggende, og disse skriker jo "Norsk jul" 



Kortet er veldig stort, og brettet som et "tripp-trapp-kort". Nissen har først passert en halmbukk på turen sin gjennom skogen mot huset, før han passerte et fuglenek med et par dompaper i... 


Så står han her da, Nissefar, og kikker inn i vinduet... Sliten i beina etter en lang skitur med gavesekken på ryggen.... Det er godt å varmt i stua inne med masse lys og tent juletre... Gavesekken skal snart tømmes for gaver for de heldige som befinner seg inne i stua... Et lett snødryss på husveggen og skiene og på trærne... 

Listen over Copics jeg har brukt er relativt lang, men her er den:
Panelvegg: E47, E44, E43, E41
Vindu: C3, C1, C0
Lys i stua: Y21, Y32, Y00
Juletre: G29, YG63, YG03
Nisse rød: C5, R59, R29, R27, R24, R22
Nisse grønn: G99, G94, G21
Nisse brun: E29, E27, E25, E23
Pakkesekk: E25, E23, E21
Halmbukk: E55, E53, E51, E50, rødt som på nissen
Julenek: E53, E51, E50
Dompaper: Svart 100, R29, R27, R24

Alle stemplene er fra Papilio- unntatt fugleneket med dompaper. Det er fra Papirdesign. Det er også skidiesen jeg har brukt.

Da håper jeg du også fikk litt inspirasjon til å lage deg noe med "Norsk jul" som tema og bli med på Scrappegarasjen sitt arrangement. Du finner det på Facebook på siden deres!


Førjulshilsen fra Hege. 





1 kommentar:

Linda Landby sa...

Helt magiskt alster,så underbart vackert, du skapar magi med alla dina alster🙏 nu vill jag fira jul i Norge hihi 🧡 tack för allt du delar med dig utav. Önskar dig en trevlig Påsk för ja nästan ett helt år kvar till jul igen 🤪