torsdag 3. november 2011

ÅRETS HYTTE/ SCRAPPETUR!!!

Forrige helg var jeg så heldig at jeg fikk være med verdens herligste damer på hyttetur!!! Vi dro opp fredag tidlig på ettermiddagen, og etter litt biltrøbbel kom vi oss vel fram og startet scrappinga. Lørdag kom sistemann etter (som dessverre måtte jobbe lørdag- det er forklaringen på hvorfor vi ikke var fulltallig før lørdag).

Lørdag kveld går to av jentene ut for å planlegge noe. Vi tre som satt igjen hadde nok en viss anelse, men synes det var utrolig morsomt da de presenterte ideen sin for oss: De hadde kjøpt inn materialer så vi alle skulle lage like Shaker cards!!!! Først og fremst skulle vi fargelegge Magnolia-motivet med Copics, deretter laget vi kortet ferdig. Vel nesten ferdig da, for jeg er jo så treig at mitt er ikke helt ferdig enda... 

Vi koste oss virkelig med disse Shaker-cardene!

Fra venstre er kortet til Rita. Rita er forresten eier av den herligheten av ei hytte vi var på! Jeg er fremdeles stum av beundring av det stedet!!! Rita er SÅÅ flink til å lage kort! Hun påstår at hun jobber best under press, men hun er visst minst like god på "kosetur" også!

Det neste kortet er laget av Hanne. Hanne hadde en inngående veiledning på fargelegging (og skyggelegging) til både glede og frustrasjon. Det skal derimot sies at Hanne er en dyktig pedagog, og alle som har vært innom bloggen hennes vet vel også hvor dyktig hun er?!

Kort nummer 3 fra venstre er det Hilde som har laget. Hilde er den kjappeste scrapperen jeg vet om! Hun kom sist til hytta, men tror jammen hun var den mest produktive!!! Jeg digger stilen til Hilde- hun er helt RÅ!!!

Deretter kommer mitt kort. Prøvde meg med noen "nye" farger og det ble litt lyst og en tanke lakserosa i forhold til de andre. Blomsten er litt malplassert, men det er fordi jeg forsøkte å skjule en stygg skjøt på blonden.

Sist, men ikke minst er det Mette sitt kort. Mette underholder alltid med sine slående kommentarer, artige påfunn og ikke minst smittende latter! Mette er den beste Vintage-scrapperen jeg vet om! Hun er så kjapp at det er nesten skummelt! Alltid er det farger, pynt og motiv i skjønn harmoni!

Så som dere ser har vi laget like kort, men allikevel så ulike! Felles for oss alle er at vi har kost oss slik bare scrappegale damer kan!

Til slutt: Tusen takk for en helt HERLIG tur, Rita, Hilde, Hanne og Mette! Dere er de flinkeste scrapperne jeg vet om og ikke minst det koseligste reisefølget jeg har hatt!!!!


- Hege -

4 kommentarer:

Papirdilla sa...

Jeg har ikke "landa" etter hytteturen enda, jeg heller:):) Å,guri så moro det var!! Bilen har kommet vel hjem etter weekenopphold i Hafjell;) Med ny dynamo, og greier.... Så jeg er klar for neste tur, jeg. Hva skal vi finne på nå da, Hege?? Vanskelig å komme på noe som kan toppe de to turene vi har hatt i det siste:)
Vi får legge "(snøffel)hønsehjernene" i bløt...;)
Gleder meg til å se det nydelige kortet ditt helt ferdig. Godt å se at det er flere enn meg som er litt trege....:)

Stor snøffelklem fra meg til deg

Mette sa...

Fy søren for en fin tur vi hadde Hege, jeg ler fortsatt av både snøffelhøns og diverse andre snøffelting:))) Kortet ditt ble superfint, og jeg beundrer fargelegginga di, det er helt rått!!!
Sokkene har jeg allerede tatt i bruk og de varmer:)) og kokosene var gode og merkelig så er det ingen fler i posen...hm tror jeg har tatt alle selv denne gangen!!

Jeg gleder meg allerede til neste tur....og håper det ikke blir altfor lenge til:)

Snøffelklem til deg fra meg:)

Hilde sa...

For en tur Hege!!! Jammen koste vi oss a!!
Jeg lever så lenge på slike hyggelige opplevelser, og med så gode venner må det bare bli helmax!!

Kortet ditt er som alltid nydelig, og vi var veldig flinke syns jeg som greide å få til slike flotte "hannekort"

Du må ha en superfin helg og så snakkes vi om ikke lenge! Stor klem!

RitaK sa...

Så bra at du likte deg på hytta vår Hege. Jeg storkoste meg i veldig godt selskap av dere andre snøffelhønene, så dette må vi gjøre opp igjen om ikke altfor lenge... Kortliften løste du jo på en glimrende måte, med et helt nydelig resultat (men så er du jo supergod på fargelegging også da!).