tirsdag 22. september 2020

Tutorial: Bruk Copic til å få samme farge på pynt som i motivet ditt. DT CMN

Dette stempelet har jeg hatt liggende lenge! Og da mener jeg LENGE!! Jeg synes det er utrolig vakkert, og endelig fikk jeg en anledning til å fargelegge det. Jeg har nemlig kjøpt meg en rasekatt, og oppdretter har vært SÅ fantastisk, at jammen har hun fortjent et kort! 
Jeg har aldri fargelagt gule roser før, så med mot i brystet og vett i pannen satte jeg i gang. Jeg liker å fargelegge med gult, og ble ganske fornøyd med resultatet! Helt til jeg skulle finne pynt til kortet! For hva i all verden hadde jeg som matchet disse fargene?? Ingenting!! Niks! Nada!! 
Så hva gjør man da? Jo, man finner fram utstyret man har hamstret gjennom noen år og fargelegger pynten sjøl!


Du trenger "Seam binding" eller "Hug snug" (kjært barn har mange navn), tusjene du vil fargelegge med, hvite roser, varmepistol (bare for de utålmodige! De tålmodige kan bare la sløyfa henge til tørk...) og Activator. OG IKKE GLEM HANSKE! Jeg har gjort dette mange ganger før uten hanske, og ser ikke ut! Jeg jobber i helsevesenet, og det tar seg ikke alltid pent ut med hender i diverse grønntoner, blåtoner, bruntoner, rødtoner- ja du skjønner tegninga... 




Deretter bruker jeg chiseltuppen og streker bortover sløyfa. Det gjør ikke noe om det er igjen hvite felter- tvert imot! Det blir bare fint! 



På med hansken, spray med Activator og la magien skje!!! Vipps, så har du en sløyfe med akkurat samme farge som rosene i motivet ditt!!! Genialt, eller hva!!??? Her kan altså de tålmodige velge om de vil henge sløyfa til tørk, eller om de utålmodige vil bruke varmepistolen og tørke den i full fart. Det er vel unødvendig å si hva jeg gjør... 



Så et lite bilderas på rosene. Jeg gjør dette på samme måte som sløyfen. Jeg bare dabber litt farge rundt omkring på rosene. Litt lyst, litt mørkt. Litt "random". Lager alle litt forskjellig. Sprayer med Activator, Og vipps- så har du roser som matcher sløyfa og motivet ditt! Det er jo så man blir litt glad inni seg, eller hva??? 









Og her er det ferdige resultatet mitt. Det ble en stor tag. Motivet mitt er så stort, og jeg hadde ikke noe lyst til å lage noe "Clean and Simple card" denne gangen. Jeg hadde lyst til å ha både mønsterark, blondeserviett, blonder og pynt, så da ble det en tag. Så håper jeg Mari setter pris på den lille gesten... Og jeg må si jeg gleder meg stort til den dagen den lille Sibirkatten Suko kommer, som for øvrig får det klingende navnet Ludvig når han kommer hjem til meg- helt i begynnelsen av Oktober. 

Stempelet er en stempelplate fra Simon Says Stamps. Motivet er fargelagt med disse Copic-fargene:
Roser: E33, Y17, Y15, Y11, Y00, E47, E44 
Senter i blomsten: E33, YR24, YR23, YR21, YR20, YR000, G21, G82, YG61
Roseblad: G99, G94, G21, YG03
Spisse blad: G28, G07, G24, YG03


Jeg spanderer likegodt på et bilde av den lille sjarmøren også jeg.. 
NO*Rødrev Suko aka Ludvig



- Hege - 

Ingen kommentarer: