onsdag 8. september 2010

Dåpskort

En kollega spurte meg for litt siden om jeg kunne lage et dåpskort til barnebarnet hennes. Først sa jeg at jeg ikke hadde tid pga konfirmasjonsforberedelser, men så tok den dårlige samvittigheten overhånd og jeg ombestemte meg fort. "Joda, jeg rekker det sikkert" sa jeg kjepphøy, og kunne bitt av meg tunga i det ordene ramla ut... Det skjedde igjen; jeg prata før hjernen var påkoblet....


Så midt i konfirmasjonsforberedelser har jeg fått dilla på en bretteteknikk jeg har sett Hanne bruke mye- som igjen har funnet den hos Camilla. Den har jeg brukt her:




Litt blasse farger, men det får gå! Den lille skjea er kjøpt på nettet, og den liker jeg kjempegodt til både kort til nyfødte og dåp.





Stempelet er fra LOTV. Det ER faktisk malt altså, men det er med svært lite farge.





Slik er kortet brettet ut. Jeg advarte Bodil i dag om at kortet vanskelig lar seg brette sammen pga blomstene, men hun bare lo og sa bare hun fikk plass i kofferten går det bra!! Det skulle vel ikke by på problemer tenker jeg!!









Ellers er det enkelt med plass til å skrive litt. Baksiden glemte jeg å ta bilde av...




Ønsker alle en fin kveld!

- Hege -

11 kommentarer:

Papirdilla sa...

Synes kortet er helt nydelig, Hege! Fargene er slett ikke blasse, de er SARTE. Og det passer jo utmerket på dåpskort. Skikkelig lekkert gjennomført fra ytterst til innerst!! Som alltid......

Klem,
Hanne

MonaV sa...

Gjennomført og skikkelig nydelig Hege.
Delikat, sart og akkurat passe med detaljer.
Skjea er virkelig prikken over ien her, og nydelig med sløyfa rundt.
Ja, dette kan du virkelig Hege.

Stor klem fra meg:)

Bodil sa...

Så nydelig dåpskort. Fint stempel og den skjea var et must :)

Gro sa...

Nydelig kort!
Og for en herlig bretteteknikk! Den må nok prøves.... :-)
Skjønner godt hva du mener med å ta på seg ting når man egentlig ikke har tid, men sånn går det noen ganger... ;-)
Nå gleder jeg meg til marked og alt er over så jeg kan sette meg ned i hula mi å lage kort uten noe som helst mål og mening. Det er det beste.... :-)

Du får ha en strålende kveld!

Klem, Gro

Heidi sa...

Åh, dette var nydelig Hege!
Så sarte og delikate farger, lekkert:)
Nydelig mønsterark og pynt, og det motivet er bare så herlig.
Den bretteteknikken er fin, må prøve det:)
Og skjea er bare helt topp. Lekker detalj.
Så gjennomført!
Ha en flott kveld, klem:)

Hilde sa...

Nuuudelig!!! Elsker de sarte fargene og den brettingen må jeg prøve en gang, du får vise meg slik at min "antibretthjerne" skjønner det.

Ha en fortsatt fin uke Hege!!

Pinklady 68 sa...

Nydelig dåpskort! Bare så fin bretting....og herlige mønster ark så flott sammen med motiv og pynt.

Ha en fin uke!
Klem Laila.

Guro sa...

Hei Hege! For et nydelig kort du har laget, med sarte nydelig farger. Jeg kjnner meg litt igjen i historien din, hvor lett detter ikke sånne utsagn ut av oss? Men du løste oppgaven strålende, dette er virkelig vakkert på alle sidene. Skikkelig stilig brett du har brukt her :-)
Klem Guro

RitaK sa...

Åååå, dette var bare helskjønt ;-) Skikkelig baby-kort, gjennomført og nydelig pyntet, og skjea er kommet på plass ser jeg, hihi... Du er kjempeflink :-)))

Mette sa...

Så koselig og søtt dåpskort!! Så gjennomført og flott med denne bretteteknikken! Synes motivet var sart og fint i fargene, skal ikke være prangende et slikt kort!

Klem Mette

Anonym sa...

Hei Hege!
Åååå, wow!! Kortet ditt var jo bare lekkert!! Nydelig, søtt dåpskort!
Tror jeg også må prøve meg på den bretteteknikken!;o)

God helg!
Klemmer Ida:o)