onsdag 19. august 2020

DT CMN Sommerinspirasjon

Mitt motto, eller mantra om du vil, er hvorfor gi seg med noe som funker? Jeg er fortsatt like betatt av disse Altenew stemplene, og har ikke tenkt å slutte å fargelegge dem med det første. Her er enda ett- 
"Paint-A-Flower Poppy"

Denne gangen hadde jeg lyst til å lage et monokromatisk kort igjen, og i sepia toner. Selv om jeg aldri har sett en brun valmue før, tenkte jeg én gang må vel bli den første?

Dessuten ser jeg stadig ferske fargeleggere spørre hvor mange tusjer man trenger for å lære å fargelegge. Svaret er du trenger faktisk ikke så mange... Jeg valgte sepia/ bruntoner til dette motivet, men kunne like gjerne fargelagt det i blåtoner, grønntoner, lillatoner eller noe annet. Så lenge man har variasjon i dybden på fargene kommer man akkurat så langt man ønsker (altså noen lyse, noen mellomfarger og noen mørke)!

Fargene jeg har brukt på hele motivet er:

E59, E57, E55, E53, E51, E50

Så man trenger virkelig ikke mange farger for å fargelegge et blomstermotiv heller!

- Hege - 


Ingen kommentarer: