torsdag 27. desember 2018

Palmeblad fra Thailand- mixed media

Broren min bor i Thailand. Vi var på besøk der i februar/ mars i år, og han viste oss noen helt vanvittig flotte palmeblad han hadde malt svarte- til pynt med telys bl.a.

Like etter at vi kom hjem igjen til Norge, kom det pakke til meg fra nettopp han. Der var det masse palmeblad jeg kunne leke meg med selv. For et par år siden lagde jeg et påskeegg til datteren min i mixed media- noe min svigerinne synes var utrolig flott. Dermed ble det et palmeblad i mixed media som fant veien tilbake til moderlandet sitt nå til jul. 

Palmebladet er først og fremst spraymalt med svart spraymaling, limt på blonder, metallpynt, strukturmaling, blomster osv. Deretter malt i mange omganger med svart Gesso, før hele greia fikk en "brushed" overflatemaling i blått og grønt. 

Her er noen bilder- selv om fargene ikke kommer så godt fram på foto: 




Fortsatt God romjul til alle sammen! 

Klem, Hege

Ingen kommentarer: