fredag 14. desember 2018

CMN Adventskalender 14.desember

Hu hei hvor det går!!! Det er bare 10 dager igjen til den STORE dagen! Vel, for mitt vedkommende er den ikke såååå stor i år. Jeg skal nemlig tilbringe julaften på sykehuset sammen med gode kolleger. Det er hyggelig det, men det er nå ingenting som er som familie, da.. 

Neste år får jeg nok feire med mine nærmeste jeg óg!

Mitt inspirasjonsbidrag på CopicMarkerNorge- bloggen i dag er dette kortet- som forøvrig ha reist over Atlanteren til USA i år- til min "Au-Pair"familie fra 1991/92. Jeg pleier ikke lage kort og sende dit, men da det plutselig dukket opp et i min postkasse i fjor fra "tante og onkel" la jeg det på minnet og fikk sendt av gårde ett i år. 

Motivet av pepperkakehuset er et motiv jeg har mottatt fra ei gruppe jeg er medlem av, så det er dessverre ikke mulig å få kjøpt. Men det finnes flere andre pepperkakehus man kan fargelegge hvis man bare leter litt. Jeg har et par til... 


Motivet mitt er fargelagt med disse fargene:
Pepperkake: E37, E35, E33, E31, Y21
Glasur: BV11, BV31, BV000
Rødt: R59, R29, R22
Grønt: G29, G07, G05
Gult: E15, Y38, Y35, Y11
Oransje: E15, YR18, YR15, YR12
Blått: B39, B37, B34, B32
Kanelstang/ stjerneanis: E47, E37, E35, E33

I tillegg har jeg brukt en hvit gelpenn for å lage "melisdryss" på taket på pepperkakehuset.

Håper du også fikk lyst til å lage julekort nå 10 dager før jul! Eller kanskje du rett og slett fikk inspirasjon til å lage pepperkakehus? 

Uansett ønsker jeg deg en flott adventsdag! 

Diger Copicsklæm, Hege

Ingen kommentarer: