tirsdag 23. mars 2010

Nytt påskeegg og bidrag til "That's just so cute" påskeekstra

Jeg måtte bare lage ett påskeegg til, men denne gangen valgte jeg rosa.. Selv om påsken er mest gul.

Dette egget laget jeg på lørdag da jeg var så heldig å bli invitert hjem til Mette på treff! Vi var da 5 scrappeglade (og gale??) damer. Tusen takk til Mette, Heidi aka Filharmonica, Rita og Hilde aka Stempelgal for mye moro! Selvfølgelig takk til Hans Ole for den vanvittig gode pizzaen også!

Egget er nok en gang malt med Gesso, og med hvit krakeleringsmaling på toppen, og blank krakeleringsmaling på bunnen. Den hvite sprakk så mye at det gikk helt ned på bildet som opprinnelig var på egget. Da brukte jeg litt Dabber med gullfarge og dekket de verste sprekkene med.





Mangler nå bare noe vesentlig: GODIS oppi!
Slenger meg med på påskeekstra-utfordringen hos "That's just so cute" med dette egget.
Ha en fin kveld!
- Hege -


17 kommentarer:

Mette sa...

Du er bare helt rå på disse påskeeggene Hege!Dette er jo kjempeflott og ende flottere IRL!!!! Takk til deg også for en morsom og hyggelig lørdag!!Veldig koselig å møtes slik:-)
Ha en fin kveld, så ses vi vel i butikken om ikke lenge!
Klem Mette

Karin Dahl sa...

Så flotte dine to påsekeegg ble.
Mange flotte blomster og metalpynt.
Clemzy KarinD

Papirdilla sa...

Helt nydelig! Har veldig sans for fargevalget ditt. Jeg blir aldri helt fortrolig med gult. Synes det kan være fint når andre bruker det, men får det ikke til sjøl. Ditt egg er i alle fall utrolig vakkert:)

Holder på å pynte et jeg også, innimellom innbydelser. Så får vi se om det blir klart til påske...

Klem,
Hanne

Bococco sa...

Så nydelig. Dette er jo helt suverent vakkert! :D
Det ligger noe til deg i bloggen min:
http://frubjortomt.blogspot.com/2010/03/award-til-to-hyggelige-damer.html

Så sees vi kanskje på treffet på Happy Hobby.

Agnete

Trine Pedersen sa...

Å du, å du dette var vakre og delikate påskeegg. Tror ikke jeg hadde turt å ha sjokolade i disse. Virkelig rålekre var de.

Trine :)

Yvonne sa...

Smelt! Dette var nydelig! Rett og slett bedårende!
Klem

❤ Kaia sa...

Nydelig egg, og så utrolig lekkert pyntet.....
Tenkte jeg skulle prøve meg på ett jeg også, malte det med akrylmaling, men det så ikke ut som det funket så godt. Får prøve med noen lag til....
Klem fra Kaia

MonaV sa...

Noe så vannvittig flott Hege.
Må virkelig si jeg misunner deg egget ditt....jeg vil og ha sånn.

Hilde sa...

Nydelig Hege!!!
Må nok inrømme at mitt ligger i søpla.... grrr... skal kanskje prøve igjen....

RitaK sa...

Nydelig, har visst blitt ekspert på disse flotte påskeeggene du :-)Koslig du likte kurset mitt, og jammen har vi kost oss masse i det siste, hihi :-)))

Camilla sa...

Så nydelig det var! Elsker at det ser "slitt" ut. ;)

Tusen takk for ditt bidrag! ;D

nergele's puslerier sa...

Hei Hege (ja,det bor ei lenger oppi gata fra butikken som det hender att du er innom vettu) som gjerne tar i mot ett så flott egg-knallfint selv om det ikke er gult...hihihi..jeg tror jeg har sagt det noen ganger -du er kjempeflink med henda dine

~Isabell~ sa...

dette var virkelig nydelig, flott med det slitte uttrykket=)

Takk for ditt bidrag=)

Asil sa...

Nydelig egg! Elsker sprekkene i lakken!!!

Takk for at du deltar! :)

Gro sa...

For noen utrolig nydelige påskeegg du har laget!!!!!
Det må være noe av det fineste jeg har sett!
Lekkert!

Gro

Sivic sa...

Lekre påskeegg du har laget !!

Sol sa...

For et LEKKERT Påske egg! WOW... Har prøvd meg helt forsiktig på litt decoupage i påsken... men kom ikke så langt som til pyntingen... Men dette er jo helt utrolig lekkert! WOW!!! :)